Reklamy z udziałem dzieci

Nie tylko dorośli mogą zrobić karierę w telewizji. Zaskakująco często w reklamach pojawiają się dzieci. Nie brakuje chętnych zgłaszanych przez rodziców na castingi i do agencji małych modelek.

Każdy rodzic powie, że jego pociecha jest najlepsza, najładniejsza i najbardziej uzdolniona. To jednak nie wystarczy, żeby dziecko zostało angaż w reklamie czy jakimś innym przedsięwzięciu. Agencje są wypełnione galeriami małych kandydatów na modeli i modelki.

Co powoduje, że rodzice decydują się na zgłoszenie swojej pociechy do udziału w reklamach?

Do najczęstszych powodów należy ciekawość dzieci – maluchy chcą zobaczyć, jak to jest być w reklamie, a także chęć rodziców do utorowania kariery od najmłodszych lat życia. Zwykle jednak rodzice starają się w ten sposób zrekompensować swoje własne niespełnione ambicje bądź podreperować domowy budżet. A w tej kwestii, jak się okazuje, wcale nie jest aż tak różowo, jak można przypuszczać.

Oczywiście padały rekordy, gdzie dziecko zarabiało na udziale w reklamie nawet do 7 tysięcy złotych, ale są to pojedyncze przypadki. Przeważnie można zarobić od 600 do 1200 złotych. Nie tylko wrodzone predyspozycje, takie jak otwartość, komunikatywność itp. stanowią o sukcesie dziecka.

Przede wszystkim twórcy reklam szukają maluchów, które same chcą uczestniczyć w nagraniach czy sesjach zdjęciowych.

Jak widać, popychanie dziecka na siłę na niewiele się zdaje. Na przesłuchaniach od razu widać, że maluchy są zmęczone i zniechęcone, a stres powoduje, że najchętniej uciekłyby do domu.